Blogi
Vahinkoilmoitukset kannattaa teettää aina meklarilla – Mutta miksi?
22.10.2024
Ei ole aivan sama, mitä vahinkoilmoitukseen kirjaa
Vahinkoilmoitukseen kirjataan vakuutetun perustiedot, sekä kuvaus sattuneesta vahingosta. Vaikka tämä saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, ei vahingon kuvaileminen ole aina niin yksinkertaista. Ytimekäs selkeä kuvaus saattaa jättää pois juuri sen asian, minkä vakuutusyhtiö haluaa kuulla voidakseen korvata vahinkotapahtumasi. Samoin pitkä yksityiskohtainen kuvaus saattaa antaa virheellisen kuvan tapahtumasta, jos merkityksiä sanojen takana ei ole mietitty riittävän tarkasti.
Vakuutusmeklarit ovat vakuutusalan ammattilaisia, jotka tietävät tarkoin, millaiset vahingot korvataan ja millaisia ei. Vakuutusmeklari tietää, millaisia sanoja vahinkoilmoituksessa tulee käyttää, jotta ilmoituksesta ei saa vääränlaista tai puutteellista kuvaa tapahtuneesta. Ei esimerkiksi riitä, että vahinkoilmoituksessa kerrotaan jonkun kaatuneen, vaan vahinkoilmoituksessa on lisäksi ilmoitettava kaatumiseen johtaneet syyt, kuten liukastuminen liukkaalla jäätyneellä maalla. Vahingot eivät tapahdu itsestään, vaan niille on aina olemassa vahinkoon johtaneet olosuhteet ja toiminnot. Tärkeää on tuoda esiin myös vahingon ennalta-arvaamattomuus.
Vakuutusmeklarin tarjoama apu säästää aikaasi
Sen lisäksi, että vakuutusmeklari varmistaa vahinkoilmoituksesi oikeanlaisen kieliasun, säästää vakuutusmeklarin käyttäminen vahinkoasioissa aikaasi. Ilman vakuutusmeklarin apua joudut itse hoitamaan vahinkotilanteen selvittelyn, vahinkoilmoituksen täyttämisen ja vakuutusyhtiön kanssa asioimisen. Vakuutusmeklari hoitaa kaiken tämän puolestasi. Mikäli vahingon kärsinyt, tai vahingosta muutoin parhaiten tietävä henkilö on työntekijäsi, voit antaa vakuutusmeklarisi yhteystiedot suoraan kyseiselle henkilölle yhteydenottoa varten. Voit myös antaa vakuutusmeklarille työntekijäsi puhelinnumeron, jolloin vakuutusmeklari hoitaa yhteydenoton. Vakuutusmeklari kuuntelee työntekijäsi kuvauksen vahingosta ja tekee samalla vahinkoilmoituksen. Vahinkoilmoitus lähetetään eteenpäin vakuutusyhtiölle, ja vakuutusmeklari antaa ohjeensa, kuinka vahinkoon liittyvät jatkotoimenpiteet hoituvat. Joskus vakuutusyhtiö saattaa joutua tiedustelemaan lisätietoja suoraan vahingon kärsineeltä, mutta pääasiassa kommunikointi vakuutusyhtiösi kanssa hoituu suoraan vakuutusmeklarin kautta, vaatimatta sinun arvokasta aikaasi.
Vahinkoilmoitusten tekeminen kuuluu Brokerlinkin vakuutusten hoitopalveluun
Paras tapa varmistaa, että saat sinulle kuuluvan korvauksen sattuneesta vahingosta, on ryhtyä Brokerlink Oy:n vakuutusten hoitoasiakkaaksi. Vahinkoilmoitusten täyttäminen asiakkaidemme apuna kuuluu merkittävänä osana vakuutusten hoitopalveluumme. Vahinkoilmoitukset pyritään hoitamaan aina mahdollisimman nopeasti, jotta korvaukset saadaan nopeasti myös asiakkaidemme käyttöön.
Vahinkoilmoitusten tekemisen lisäksi hoitopalveluumme kuuluvat myös seuraavat palvelut:
- Vakuutusasiakirjojesi ja -laskujesi tarkastus
- Vuosittainen vakuutusturva-analyysi
- Nopea ja vaivaton vakuutusten voimaansaatto (ja tarvittaessa irtisanominen)
- Neuvonta kaikissa vakuutuksiasi koskevissa asioissa.
Mikäli olet kiinnostunut palvelustamme, ole yhteydessä asiantuntijoihimme ja pyydä tarkempaa esittelyä palvelustamme. Löydät kaikki yhteystietomme klikkaamalla TÄSTÄ.
Vahingon sattuessa turvanasi
Brokerlink Oy